In het atelier van Gé-Karel van der Sterren

Voor een kok is zijn keuken een tweede thuis, een schrijver nodigt niet zomaar iedereen uit in zijn studeerkamer en voor een kunstenaar is het atelier heilig. In de serie Kunstenaarsportretten openen bekende kunstenaars de deuren van hun atelier en krijgt de kijker een inkijkje in het hoofd van de kunstenaar. Kunstenaarsportretten is een productie in opdracht van Museumtijdschrift.

In het atelier van Gé-Karel van der Sterren

Op het nieuwe schilderij van Gé-Karel van der Sterren (1969) is Laren na een overstroming plotsklaps een badplaats geworden. Vermoedelijk zijn er doden te betreuren. Desondanks opent de pragmatische ijscoman al snel zijn kraam en neemt een waaghals een duik in het vervuilde water. Welke maatschappijkritiek verscholen zit in het werk van Van der Sterren leer je in deze korte documentaire die we maakten in aanloop naar zijn solotentoonstelling in Museum Singer Laren (16 mei 2023). Voor Museumtijdschrift namen wij een kijkje in zijn atelier.

De video op deze pagina is een voorproefje van de hele documentaire. Deze kun je zien op de website van Museumtijdschrift

Museum Singer Laren

Groepen vanaf 15 personen€16.00
Jongeren van (13 t/m 18 jaar) / CJP€9.00