De collectie van Memorial 40-45 Kapelle

In de korte documentaire De collectie van Memorial 40-45 Kapelle neemt het museum je in vogelvlucht mee door hun collectie. Reis mee naar Kapelle en ontdek wat de Franse helden hebben gedaan voor onze vrijheid.

De collectie van Memorial 40-45 Kapelle

Sinds 2012 vertelt het Memorial 40-45 Kapelle herdenkingsmuseum het unieke verhaal van de Franse strijdkrachten die tijdens de Tweede Wereldoorlog tegen de Duitse troepen vochten, met speciale aandacht voor hun rol in Nederland, vooral in Zeeland. Daarnaast wordt de geschiedenis en evolutie van het Franse militaire ereveld in Kapelle belicht, waar gevallen Franse soldaten zijn begraven en worden geëerd. Het museum brengt ook het verhaal van de Kapelle-bevolking en het dagelijks leven tijdens de bezetting tot leven, allemaal vanuit de locatie aan de Goessestraatweg.

Voor meer informatie over het verhaal van Memorial 40-45 Kapelle bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea vind je op deze pagina

Memorial 40-45 Kapelle

Regulier (vanaf 6 jaar)€3.00
Kinderen tot 6 jaar Gratis
Wil je het museum graag bezoeken? Bekijk de website van Memorial 40-45 voor de meest actuele informatie.