De collectie van het Nationaal Glasmuseum

In de korte documentaire De collectie van het Nationaal Glasmuseum zie je de hoogtepunten van het Nationaal Glasmuseum in een notendop. Weet je nog niet zeker of je dit museum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Wil je niet je eigen ruiten in gooien bij de volgende glas-kennisquiz? Ook dan is de korte documentaire over het Nationaal Glasmuseum warm aanbevolen.

Het verhaal achter de collectie van het Nationaal Glasmuseum

Van oudsher is Leerdam de glasstad van Nederland. Daarom werd precies op die plek in 1953 het Nationaal Glasmuseum opgericht door de Glasfabriek Leerdam. In het museum vind je glas uit de twintigste en 21ste eeuw. Alles over de ambacht en artistieke waarde achter dit alom bekende materiaal leer je in deze glasheldere documentaire.

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website. Wil je nu je alles weet over glas óók alles over kristal leren? Goed nieuws, want wij gingen ook voor je op bezoek bij het Kristalmuseum

De collectie van het Nationaal Glasmuseum

Nationaal Glasmuseum