De nieuwe collectie van Museum van de Twintigste Eeuw

Een feest der herkenning is de lijfspreuk van dit diverse museum. We leven nu in de 21e eeuw, maar in de 20e eeuw zijn er veel veranderingen geweest. Dit museum is niet vies van het woord nostalgie, omdat ze weten dat nostalgie vaak vrolijke herinneringen met zich meebrengt. Het museum duidt verschillende veranderingen die in de twintigste eeuw hebben plaatsgevonden.

Woonkamers, slaapkamers en keukens

In dit museum zien ze de verschillende stijlen die de verschillende jaren te bieden hadden. Niet alleen op het gebied van mode, maar ook van interieur veranderde er veel met de jaren mee. Zo is de jaren 70 keuken die ze hier tentoonstellen altijd een leuke verrassing, met de herkenbare fondue set die helemaal hip was in die tijd, maar ook de prachtige oranje kleuren komen je tegemoet. Het museum laat niet alleen woon en slaapkamers zien, maar laat ook de keuken zien waar veel is veranderd.

Winkelstraat

In dit museum is het net alsof je in een oude winkelstraat loopt. De ouderwetse jongens/meisjes opstelling in de speelgoedwinkel, is echt iets van de oude tijden. Als je iets verder loopt kom je ouderwetse winkeltjes tegen en zie je zelfs hoe Blokker ooit begonnen is. Er is een ontzettend groot verschil met de winkelstraat van nu.

Technologie

De grootste verandering die misschien wel heeft plaatsgevonden, is de opkomst van de computer. Waar je in het museum de voorlopers, zoals rekenmachines, ziet kan je je bijna niet meer voorstellen dat je laptop ooit een ontzettend grote personal computer was.

Beleef in dit museum de oude jaren en geniet van de tijd van vroeger. In dit museum komt de nostalgie je tegemoet.

De nieuwe collectie van Museum van de Twintigste Eeuw

Museum van de Twintigste Eeuw