Ordinary People in Fotomuseum Den Haag

Voor een kok is zijn keuken een tweede thuis, een schrijver nodigt niet zomaar iedereen uit in zijn studeerkamer en voor een kunstenaar is het atelier heilig. In de serie Kunstenaarsportretten openen bekende kunstenaars de deuren van hun atelier of de opbouw van een nieuwe tentoonstelling en krijgt de kijker een inkijkje in het hoofd van de kunstenaar. Deze editie zijn we aanwezig bij de voorbereidingen van de tentoonstelling Ordinary People in het Fotomuseum Den Haag. Kunstenaarsportretten is een productie in opdracht van Museumtijdschrift.

Ordinary People

Op 9 december 2023 opende de eerste overzichtstentoonstelling van fotograaf Rob Hornstra (Borne, 1975) in het Fotomuseum Den Haag. Het twintigjarige oeuvre van Hornstra bestaat uit beelden van alledaagse taferelen, een slager, een jongen op het voetbalveld of jongeren in hun auto.  Met deze beelden probeert Hornstra een menselijk beeld van zijn eigen tijd te schetsen. Voor Museumtijdschrift namen wij een kijkje bij de voorbereidingen van deze tentoonstelling en spraken we met Hornstra zelf.

De video op deze pagina is een voorproefje van de hele documentaire. Deze kun je zien op de website van Museumtijdschrift

Ordinary People in Fotomuseum Den Haag

Fotomuseum Den Haag