In het atelier van Anne Wenzel

Voor een kok is zijn keuken een tweede thuis, een schrijver nodigt niet zomaar iedereen uit in zijn studeerkamer en voor een kunstenaar is het atelier heilig. In de serie Kunstenaarsportretten openen bekende kunstenaars de deuren van hun atelier en krijgt de kijker een inkijkje in het hoofd van de kunstenaar. Deze editie zijn we in het atelier van Anne Wenzel. Kunstenaarsportretten is een productie in opdracht van Museumtijdschrift.

In het atelier van Anne Wenzel

Dingen die kunstenaar Anne Wenzel (Schüttorf, 1972) niet schuwt: het maken van grootschalige beelden, thema’s als verval en kwetsbaarheid, werken met keramiek én de boksring in gaan met een museumdirecteur om hardhandig een solotentoonstelling af te dwingen. Die bokswedstrijd won Anne en daardoor ontving ze van toenmalig directeur van Stedelijk Museum Schiedam een ‘carte blanche’ om een verdieping van het museum naar haar hand te zetten. Voor Museumtijdschrift spraken wij in haar atelier met Wenzel.

De video op deze pagina is een voorproefje van de hele documentaire. Deze kun je zien op de website van Museumtijdschrift

Stedelijk Museum Schiedam

Student | CJP€5.00