De collectie van Terra Maris

In de korte documentaire De collectie van Terra Maris neemt het museum je in een vogelvlucht mee door hun collectie. Leer meer over Pieter Potvis of de vale gierzwaluw en kom erachter of Historisch Museum De Bevelanden het bezoeken waard is.

In de collectie van Terra Maris kom je alles te weten over de flora en fauna van Zeeland. Het museum is gevestigd in de voormalige orangerie en stallen van Kasteel Westhoven in Oostkapelle. Het museum is uiterst geschikt om met kinderen te bezoeken!

Het verhaal achter de collectie van Terra Maris

Het Zeeuwse landschap met al haar variaties is te vinden in de landschapstuin van Terra Maris. Ontdek wat de verschillen zijn tussen dijk-, akker- en duingrond en ga zelf op onderzoek uit in de vijver. Er zijn ook hutjes en mottenkastelen te vinden. Zo’n mottenkasteel werd gebruikt om in de schuilen tegen het hoge water. Helaas weten we niet precies hoe dit soort constructies er precies uit hebben moeten gezien.

Voor meer informatie over het verhaal van Terra Maris bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea in Zeeland vind je op deze pagina

De collectie van Terra Maris

Terra Maris