De collectie van Bellingwolde Museum Westerwolde

Het Bellingwolde Museum Westerwolde is begonnen als een streekmuseum. De laatste jaren kiest het museum ervoor om niet alles tegelijk te laten zien maar juist een onderwerp te kiezen wat wordt uitgelicht. Van het begin af aan richt het museum zich op kunst en geschiedenis.

Lodewijk Bruckman

In het museum is altijd werk te vinden van Lodewijk Bruckman. Bruckman was een magisch realist en fijnschilder uit de twintigste eeuw. Het MOW is het enige museum in Nederland dat altijd werken van Lodewijk Bruckman tentoonstelt. In zijn werken zie je de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt als schilder. In zijn eerste werken zie je de meesterschilder technieken terug. Langzamerhand neemt het magisch realisme steeds meer zijn werken over. Bruckman is een fijnschilder dus alles is tot in de kleinste details te zien in zijn werk.

MOW jong!

MOW jong! is het programma dat word aangeboden aan kinderen. Het museum wil kinderen graag enthousiast maken over kunst en de geschiedenis van de regio. Dit zijn voornamelijk actieve activiteiten. Voor elke tentoonstelling wordt een route samengesteld voor kinderen.

Raadpleeg de website van het MOW voor meer informatie.

Promo

Mini-docu