De collectie van Missiemuseum Steyl

In de korte documentaire De collectie van Missiemuseum Steyl zie je de hoogtepunten van Missiemuseum Steyl in een notendop. Weet je nog niet zeker of je het Missiemuseum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Voor wie meer verdieping zoekt over de periode van de latere jaren van 1870 waarin ontdekkingsreizigers, monniken en broeders in het buitenland het geloof verkondigen is de documentaire ook geschikt.

Het verhaal achter de collectie van Missiemuseum Steyl

In Steyl, een kloosterdorp in Limburg, vind je het Missiemuseum Steyl. Hier staan de reizen van missionarissen die hun geloof verkondigden in verre oorden centraal. Ondertussen beleefden zij diverse avonturen en kwamen zij fascinerende objecten tegen. Doordat je in het museum de tentoonstelling uit die tijd bekijkt, is het eigenlijk een museum in een museum!

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van Steyl treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

De collectie van Missiemuseum Steyl

Missiemuseum Steyl