De collectie van Marie Tak van Poortvliet Museum Domburg

In de korte documentaire De collectie van Marie Tak van Poortvliet Museum Domburg zie je de hoogtepunten van het Marie Tak van Poortvliet Museum Domburg in een notendop. Weet je nog niet zeker of je het museum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Wil je meer leren over de geschiedenis van de kunstenaarskolonie Domburg? Ook dan is de korte documentaire over het Marie Tak van Poortvliet Museum Domburg een aanrader.

Het verhaal achter de collectie van Marie Tak van Poortvliet Museum Domburg

Het museum bezit een collectie van meer dan 250 werken rondom de kunstenaarskolonie Domburg. De kerncollectie bestaat uit werken van de kunstenaars die tussen 1911 en 1922 tijdens de Domburgsche Tentoonstellingen hebben geëxposeerd. Domburg had zich in de 19de eeuw tot een kunstenaarskolonie ontwikkeld die in de eerste decennia van de 20ste eeuw haar grootste bloei beleefde.

In de collectie van het Marie Tak van Poortvliet Museum zijn veel werken van Jan Toorop te vinden. In de mini-docu wordt de laatste schenking aan het museum getoond. Dit is een pasteltekening uit 1923.

Wisseltentoonstelling
De collectie is niet permanent te zien in het museum. Jaarlijks vinden er minstens twee wisseltentoonstellingen plaats. Kijk op de website van het museum voor de actuele tentoonstelling.

Tuin
Het museum beschikt over een beeldentuin met enkele beelden uit de eigen collectie en wisseltentoonstellingen van hedendaagse kunstenaars.

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van Domburg treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

De collectie van het Marie Tak van Poortvliet Museum

Marie Tak van Poortvliet Museum