De collectie van het Vreeswijks Museum & Museumwerf Vreeswijk

Vreeswijk is een schippersdorp uit de geschiedenis. In deze twee dicht bij elkaar gelegen musea leer je alles over de bewoners van Vreeswijk. In de oude scheepswerf van Museumwerf Vreeswijk wordt het verhaal verteld over de geschiedenis van de scheepvaart.

Collectie

In de collectie van het Vreeswijks Museum zijn onder andere oude foto’s van burgers te zien. Ook zijn er oude voorwerpen te zien die toentertijd werden gebruikt. Zo leer je hoe de mensen vroeger leefden in Vreeswijk. Ook zie je welke beroepen zij uitoefenden. Er ligt een grote nadruk op de ambachten waar de inwoner zich vroeger mee bezig hielden. Zo is er ook een nagemaakt winkeltje te vinden, waar producten die vroeger verkocht werden te bewonderen zijn.

Scheepvaart

De grootste economische factor van Vreeswijk was de scheepvaart. In het museumwerf kom je hier meer over te weten. De nog werkende scheepswerf van Museumwerf Vreeswijk leert je over de binnenvaart van Vreeswijk. Je ziet voorwerpen en boten die vroeger gebruikt werden. Ook kom je meer te weten over het transport van zand via boottransport, hier stond Vreeswijk het meest meest bekend.

Bezoek voor meer informatie de website van Museumwerf Vreeswijk en de website van het Vreeswijks Museum.

Promo

Mini-docu