De collectie van het Putter Stoomgemaal

In de korte documentaire De collectie van het Putter Stoomgemaal zie je de hoogtepunten van het Putter Stoomgemaal in de Putterpolder. Weet je nog niet zeker of je het stoomgemaal wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Wil je meer leren over industrieel erfgoed en de werking van een stoomgemaal? Ook dan is de korte documentaire over het Putter Stoomgemaal het kijken waard.

Het verhaal achter de collectie van het Putter Stoomgemaal

De korte documentaire over het stoomgemaal geeft je een interessant kijkje in de waterhuishouding van begin negentiende eeuw. Gedurende deze periode, die we ook kennen als de Industriële Revolutie, schoten de stoomgemalen als paddestoelen uit de grond. Laat de vrijwilligers van het Putter Stoomgemaal je vertellen over de functie van het gemaal en de werking ervan.

Voor meer informatie over het gemaal bezoek je deze website. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van het Putter Stoomgemaal treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

Promo | het Putter Stoomgemaal

De collectie van het Putter Stoomgemaal

Putter Stoomgemaal
Het Putter Stoomgemaal is ongeveer tien dagen per seizoen (april tot en met oktober) geopend voor publiek. Tijdens deze 'draaidagen' is de machine in werking. Voor de meest actuele informatie ga je naar de website van het stoomgemaal.