De collectie van Openluchtmuseum De Locht

Al wandelend over het groot, goed onderhouden terrein krijg je een goed beeld van de ontwikkeling van het plattelandsleven van 1850 tot en met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van glastuinbouw en de champignon-  en aspergeteelt. In totaal heeft het openluchtmuseum 15 verschillende onderdelen om te bezichtigen.

Het plattelandsleven

In het museum wordt verteld over het Noord-Limburgse plattelandsleven. Kinderen gingen naar een katholieke school, waar ze les kregen van nonnen. Door verschillende activiteiten kan iedereen zien hoe het op school ging, hoe de bakker zijn brood bakte en hoe de ijzersmid zijn ijzer smeed. Help mee, beleef en ontdek!

De tuinbouw

Verder wordt er in het museum laten zien hoe de tuinbouw zicht heeft ontwikkelt. Specifiek gericht op de asperges,- champignons,- en glastuinbouw. In drie verschillende paviljoenen wordt uitgelegd hoe de tuinbouw vroeger ging, maar ook hoe het nu gaat. Wist je dat vroeger Noord-Limburg het belangrijkste productiegebied van de asperge was? Dit en vele andere interessante informatie wordt verteld!

Nieuwsgierig geworden? Kijk voor alle informatie op de website van het openluchtmuseum De Locht.

De collectie van Openluchtmuseum De Locht

Openluchtmuseum de Locht

Regulier€11.00
Jongeren (7 t/m 16 jaar)€5.50
Kinderen (0 t/m 6 jaar) Gratis
Museumkaart Gratis
De openingstijden zijn seizoensgebonden. Ga voor de meest actuele informatie naar de website van het museum.