De collectie van het Keatsmuseum

In de korte documentaire De collectie van het Keatsmuseum zie je de hoogtepunten van het Keatsmuseum in een vogelvlucht. Weet je nog niet zeker of je het Keatsmuseum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Wil je gewoon meer leren over een van de oudste sporten van Nederland? Ook dan is de korte documentaire over het Keatsmuseum het kijken waard.

Het verhaal achter de collectie van het Keatsmuseum

In deze korte documentaire neemt interieurontwerper en schrijver Marijke Schipper je mee naar het oudste stenen huis van Edam. Hier vind je sinds 1895 het Edams Museum. Dit relatief kleine gebouw zit tot de nok toe gevuld met bijzondere verhalen. Zo ontmoet je er de drie mirakelen van Edam, leer je over de inventieve oplossing voor ondergelopen kelders en hoor je over het verhaal van een zeemeermin die in het stadje aanspoelde na een storm.

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van het Edams Museum treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

De collectie van het Keatsmuseum

Keatsmuseum