Het verhaal van het Industrieel Smalspoormuseum

In de korte documentaire Het verhaal van het Industrieel Smalspoormuseum neemt het museum je in een vogelvlucht mee door hun collectie. Leer meer over de turfstrooiselfabriek of de werking van het smalspoor en kom erachter of het Industrieel Smalspoormuseum het bezoeken waard is.

Bij het Industrieel Smalspoor Museum in Erica leer je van alles over de vervening van het gebied rondom het museum en de plek die het smalspoor heeft in deze verandering. Ook leer je in het museum meer over het smalspoor vanaf de industrialisatie rond 1900 in Nederland.

Het verhaal van het Industrieel Smalspoormuseum

Misschien wel het hoogtepunt van het museum is een ritje op het smalspoor. Een ritje dat je meeneemt door het prachtige gebied rondom het museum. De reis gaat grotendeels over het originele traject waar vroeger het turf over getransporteerd werd. Verder voert het spoor je onder andere voorbij de voormalige remise – die nu als loods van het Industrieel Smalspoor Museum dient- en de turfstrooiselfabriek. Dit bijzondere gebouw is als enige originele turfstrooiselfabriek bewaard gebleven in Nederland.

Voor meer informatie over de collectie van het Industrieel Smalspoormuseum bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea in Nederland vind je op deze pagina

Industrieel Smalspoor Museum
Griendtsveenstraat 140
Erica

Dinsdag Gesloten
Woensdag Gesloten
Vrijdag Gesloten

Regulier (vanaf 13 jaar)€8.50
Kinderen (4 t/m 12 jaar)€6.50
De openingstijden zijn seizoensgebonden. Kijk voor de meest actuele informatie op de website van het museum.