De collectie van Drukkerijmuseum Meppel

In de korte documentaire De collectie van Drukkerijmuseum Meppel zie je de hoogtepunten van Drukkerijmuseum Meppel in een notendop. Weet je nog niet zeker of je dit museum in Meppel wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video.

Het verhaal achter de collectie van Drukkerijmuseum Meppel

Het unieke aan het Drukkerijmuseum is dat alle machines nog steeds in bedrijf zijn. Hierdoor heb je de kans om ook alle machines in werking te zien. Naast alle werkende machines kom je ook te weten waar het drukwerk vandaan komt. Hoe is drukwerk eigenlijk ontstaan? reng een bezoekje aan het Drukkerijmuseum in Meppel om meer te weten te komen over (af)drukken. Stap binnen in het oude pakhuis en reis door de geschiedenis van de drukwerkkunst. Op deze reis ben jij de boekdrukker. Ga aan de slag met oude ambachtelijke technieken, zoals het maken van teksten door het gebruik van loden letters.

Voor meer informatie bezoek je de website van het museum. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van Drukkerijmuseum Meppel treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

De collectie van Drukkerijmuseum Meppel

Drukkerijmuseum Meppel