De collectie van Bevrijdingsmuseum Zeeland

In de korte documentaire De collectie van Bevrijdingsmuseum Zeeland neemt het museum je in een vogelvlucht mee door hun collectie. Leer meer over de Tweede Wereldoorlog of de Slag om de Schelde en kom erachter of Bevrijdingsmuseum Zeeland het bezoeken waard is.

Bevrijdingsmuseum Zeeland toont de bewogen jaren van Zeeland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is een reis door de geschiedenis: van binnenvallende Duitse troepen tot de Jodenvervolging. In het museum ervaart de bezoeker de ellende van het oorlogsgeweld aan de hand van persoonlijke verhalen.

Het verhaal achter de collectie van Bevrijdingsmuseum Zeeland

Het museum toont de geschiedenis van Zeeland tijdens de Tweede Wereldoorlog aan de hand van voorwerpen uit de oorlog en door middel van een themapark. Bezoekers kunnen door het Bevrijdingspark van drie hectare groot wandelen, waarin diverse authentieke objecten tentoongesteld staan. De Slag om de Schelde vormt de rode draad door het park. ‘De Slag om de Schelde mogen we nooit vergeten’, drukt directeur van het Bevrijdingsmuseum Zeeland Stef Traas de bezoekers op het hart. Het was een hevige strijd tussen de geallieerden en de Duitse troepen, waarin werd gestreden om de heerschappij over de Westerschelde. Het museum beschrijft de strijd als één die vaak vergeten wordt, maar wel een strijd die van doorslaggevende betekenis bleek voor de latere bevrijding van West-Europa.

Voor meer informatie over de collectie van Bevrijdingsmuseum Zeeland bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea in Zeeland vind je op deze pagina

De collectie van het Bevrijdingsmuseum Zeeland

Bevrijdingsmuseum Zeeland

Zondag Gesloten

Volwassenen (vanaf 13 jaar)€13.50
Student | CJP€7.00
Kinderen (6 t/m 12 jaar)€7.00
Kinderen (t/m 5 jaar) Gratis
Museumkaart Gratis
De openingstijden zijn seizoensgebonden. Ga voor alle informatie naar de website van het museum.