De collectie van Apple Museum Nederland

Apple fan? Dan is een bezoekje aan het Apple Museum Nederland in Westerbork zeker een aanrader! In het museum leer je meer over de techniek, het design en de bedenkers achter de uiteenlopende producten van Apple. Ontdek welke invloed elektronicabedrijf Apple door de jaren heen heeft gehad op de maatschappij.

Wat is er te zien?

Het Apple Museum toont een uiteenlopende collectie aan Apple producten. Van de eerste moederborden van net na de oprichting in 1976 en de eerste all-in-one Macintosh tot de meer recente en handzame iPads, iPods en iPhones met bijbehorende accessoires.

G3

De G3 is volgens het museum één van de hoogtepunten binnen de collectie. De iMac G3 is een pc die tussen 1998 en 2003 gebouwd is. De iMac G3 is zo bijzonder, omdat het design heel anders is dan de computers ervoor en kenmerkt de terugkeer van Steve Jobs bij Apple. Jobs verliet Apple in 1986 voor twee jaar. De computers die tussen 1996 en 1998 gemaakt zijn, zijn duidelijk met minder oog voor design ontworpen. Vanaf 1998 wordt het design dankzij Steve Jobs gekenmerkt door transparantie. Het Apple Museum heeft een aantal G3’s in verschillende kleuren in de collectie.

Spelletjes spelen

Apple Museum Nederland motiveert bezoekers om de apparaten aan te raken, ermee te werken en er spelletjes op te spelen! Zo krijg je als bezoeker een totale beleving van de verschillende computers en hun werking. Op enkele computers kun je retro-games spelen zoals Pac-Man en Wolfenstein 3D. Daarnaast is er ook een speciaal hoekje met iMac G3’s ingericht voor kinderen vanaf de peuterleeftijd waar allerlei spelletjes op staan.

Bezoek Apple Museum Nederland in Westerbork waar je kennis opdoet over de brains achter en de ontwikkelingen van Apple en de meest uiteenlopende apparaten ziet én mee aan de slag mag!

Promo

Mini-docu

Apple Museum Nederland (AMN)
Burg. van Weezelplein 10