Nederlands Vestingmuseum

Rembrandtkaart Gratis
starTe zien op MuseumTV

Nederlands Vestingmuseum

Het Nederlands Vestingmuseum in Naarden is de best bewaarde vestingstad van Nederland. Met zijn stervorm en dubbele wanden en grachten is hij zelfs uniek in Europa. Als bezoeker kun je door de 17e eeuwse vesting wandelen en de historische collectie bewonderen. In de vier kazematten (kelders) leer je over het belang van vestingen voor Nederland.

witregel

Alle dingen die jij moet weten over het Nederlands Vestingmuseum

witregel

Verschillende thema’s

In het museum kun je als bezoeker de vesting boven én onder ontdekken. Er zijn vier kazematten waar je over de geschiedenis en het belang van vestingen leert. Buiten kun je door de prachtige vesting lopen en de bijzondere militaire objecten bewonderen. Het museum is niet alleen voor volwassenen, maar ook voor kinderen heel leuk! De vier kazematten belichten allen een ander onderwerp binnen het thema ‘vestingen’. De thema’s zijn vestingbouw, waterlinie, garnizoensleven en de geschiedenis van Naarden.

Schuttersdag

Het hele jaar door organiseert het Nederlands Vestingmuseum activiteiten. Zo is er elke derde zondag van de maand een ‘Schuttersdag’. Ook zijn er rondleidingen, rondvaarten en kun je het kanonschot zien afgaan. Verder kun je je kinderfeestje in het museum houden.

Jouw bezoek aan het Nederlands Vestingmuseum

Ben je nog niet helemaal zeker of je het museum zelf wil bezoeken? Laat de korte documentaire die we er maakten je over de streep trekken. Dan kun je vervolgens meteen beginnen met het voorbereiden van je museumbezoek aan de hand van de praktische informatie die je vindt aan de linkerkant van deze pagina. Voor de meest actuele informatie over lopende tentoonstellingen en geplande evenementen bezoek je de website van het museum.