Ter gelegenheid van de Dag van het Kasteel op 1 juni zet Kasteel Hoensbroek een grote stap in het virtueel toegankelijk maken van het museum. Het resultaat is een digitale rondgang langs de kasteelvertrekken. Volgens het museum is het alsof de bezoeker echt in het kasteel is.

Alle ruimtes van het kasteel zijn met 360-camera’s vastgelegd. De kasteelgids vangt de virtuele bezoeker op, die vervolgens zelf zijn route kan kiezen: van kerker tot torenkamer. Onderweg duikt de gids op met verhalen over vroegere kasteelbewoners en tal van weetjes. Verder delen kasteelmedewerkers hun mooiste kasteelplekken, kunnen schilderijen van heel dichtbij bewonderd worden en mogen kinderen in een virtuele schatjacht op zoek naar de uitrusting van de kasteelridder.

Dag van het Kasteel
Het virtuele kasteel wordt gepresenteerd ter gelegenheid van de Nationale Dag van het Kasteel op Pinkstermaandag 1 juni. Kasteel Hoensbroek is dan helaas nog niet fysiek te bezoeken. Er wordt hard gewerkt aan de heropening, die op maandag 8 juni plaatsvindt. Er zijn vanaf die dag maximaal 350 bezoekers per dag toegestaan. Bezoekers dienen vooraf te reserveren door een online ticket te kopen.

Over Kasteel Hoensbroek
In dit enorme slot met meer dan veertig ruimtes komen avonturen uit een ver verleden tot leven. Bewonder onder meer de roemrijke zalen uit de achttiende eeuw met de prachtige plafondschilderingen en kroonluchters en betreed de middeleeuwse uitkijk- en verdedigingstoren. Voor meer indrukken kun je hieronder een eerste indruk krijgen van de virtuele tour, of bezoek de website en doe de tour. En bekijk bovendien onze mini-docu hier.