WILDEN – ‘Brücke’ en ‘Der Blaue Reiter’

Heb je een tentoonstelling gemist omdat je niet onder de verjaardag van je tante uit kon komen? Of wil je simpelweg een tentoonstelling nóg eens zien? Met Tentoonstelling Gemist (her)beleef je jouw favoriete tentoonstellingen eindeloos. Kijk bijvoorbeeld naar de tentoonstelling WILDEN (2016) in Museum de Fundatie.

WILDEN

Niet de buitenwereld maar de binnenwereld, daar ging het de expressionisten om. Kunst als uitdrukking van emotie en innerlijke beleving. Artistieke conventies en academische regels werden ingeruild voor subjectieve ervaringen. In Duitsland manifesteerde het expressionisme zich aan het begin van de twintigste eeuw. Dit kwam door werk van leden van de kunstenaarsgroeperingen ‘Brücke’ en ‘Der Blaue Reiter’. Met hun compromisloze visie veranderden kunstenaars als Alexej von Jawlensky, Wassily Kandinsky, Emil Nolde, Ernst Ludwig Kirchner, August Macke, Franz Marc en Max Pechstein voorgoed het gezicht van de moderne kunst. Over deze visie ging de tentoonstelling WILDEN – ‘Brücke’ en ‘Der Blaue Reiter’.

Alle actuele informatie over Museum de Fundatie vind je op de website van het museum.

Tentoonstelling Gemist | WILDEN - 'Brücke' en 'Der Blaue Reiter'

In het kort | Wilden