Musea waar beweging in zit

In de serie VERDIEP beschouwen we iedere aflevering één specifiek onderwerp en leggen we dwarsverbanden in Nederlandse museumcollecties. In deze aflevering nemen wij je mee langs diverse musea waar beweging een belangrijke rol binnen de collectie speelt.

Musea waar beweging in zit

Het gros van de Nederlandse bevolking verplaatst zich dagelijks op wielen. Per fiets, auto, trein of tram snellen we ons naar onze bestemming. In deze documentaire vormen vier musea die in het teken staan van transport ónze bestemming. We leren over de geschiedenis van de fiets in Fietsmuseum Velorama, nemen plaats in antieke treinen in het Spoorwegmuseum, laven ons aan raceauto’s in het Louwman Museum en zien mobiliteit in een ander daglicht in het Nederlands Transport Museum.

Een overzicht van andere VERDIEP aflevering vind je op ons YouTube-kanaal.

VERDIEP | Musea over voertuigen

Louwman Museum