Passievolle Spaanse Meesters

Heb je een tentoonstelling gemist omdat je niet onder de verjaardag van je tante uit kon komen? Of wil je simpelweg een tentoonstelling nóg eens zien? Met Tentoonstelling Gemist (her)beleef je jouw favoriete tentoonstellingen eindeloos. Kijk bijvoorbeeld naar de tentoonstelling 1917. Romanovs & Revolutie (2017) in H’ART Museum (voorheen Hermitage Amsterdam).

Spaanse meesters

De Spaanse kunst vormt een uniek hoofdstuk in de kunstgeschiedenis. Tot en met 29 mei 2016 geven meer dan honderd topwerken een krachtig beeld in de tentoonstelling Spaanse meesters. De getoonde werken komen uit de grootste en meest diverse collectie Spaanse kunst buiten Spanje, die van de Hermitage in St.-Petersburg. De late zestiende en zeventiende eeuw geldden als de Gouden Eeuw van de Spaanse schilderkunst, net als van de Nederlandse. In de tijd dat de Nederlanden zich tegen de Spaanse overheersing begonnen te keren, ontwikkelde Spanje zijn eigen artistieke stijl.

Alle actuele informatie over H’ART Museum vind je op de website van het museum.

Tentoonstelling Gemist | Spaanse Meesters

H’ART Museum

Maandag10:0017:00

Volwassenen (vanaf 18 jaar)€22.50