Op museum-steden-trip in… Roden

In de serie Museum-steden-trip zetten wij de mooiste musea en verborgen parels van Nederland  voor je op een rij. Zo blijf je op de hoogte van alle culturele hoogtepunten die het Nederlandse museumlandschap te bieden heeft. Deze keer: drie bijzondere musea in de gemeente Medemblik die je niet mag missen.

Op museum-steden-trip in… Roden

Reis je vanuit het midden van het land naar boven, dan kom je vroeg of laat in de provincie Drenthe terecht. Reis je nog wat verder noordwaarts, dan tref je het dorp Roden: de geboortegrond van Ot en Sien uit de beroemde, gelijknamige serie kinderverhalen. Dat er nog veel meer te vertellen valt over Roden, blijkt wel uit het feit dat er drie musea in het dorp te vinden zijn. In deze museum-steden-trip bezoeken we Havezate Mensinge, het Scheepstra Kabinet en Speelgoedmuseum Kinderwereld.

Meer compilaties vind je op ons YouTube-kanaal.

Op museum-steden-trip in... Roden

Museum Havezate Mensinge