Koninklijke foto’s door Vincent Mentzel

Let op: deze tentoonstelling is niet meer te bezichtigen in het museum.

Doordat fotograaf Vincent Mentzel dichtbij de Koninklijke Familie mocht werken, kon hij unieke foto’s maken. In zijn werk wordt Nederland en het leven van de Oranjes tijdens de regeerperiode van Koningin Beatrix weergegeven. De tentoonstelling Koninklijke foto’s door Vincent Mentzel biedt een overzicht van zijn werk.

Wat is er te zien?

Vanaf de jaren 70 was Mentzel fotograaf voor NRC Handelsblad. Lange tijd bepaalde hij het gezicht van de krant en ontwikkelde hij zich tot één van de bekendste Nederlandse fotografen. Mentzel legde de Koninklijke Familie vast tijdens officiële gelegenheden, maar met zijn gevoel en nieuwe blik aarzelde hij niet om ook de informele momenten te fotograferen. Dit leverde een bijzondere reeks beelden met een luchtig (maar altijd respectvol) karakter op, waarvan een selectie nu te zien is in Paleis Het Loo.

Kijk voor meer informatie ook op de website.

Promo | Koninklijke foto's door Vincent Mentzel

Paleis Het Loo