De reis van Stoomtrein Goes-Borsele

In de korte documentaire De reis van Stoomtrein Goes-Borsele neemt het museum je in een vogelvlucht mee door hun verhaal. Leer meer over goederen- en personentreinen of de machtige Westerschelde en kom erachter of Museum Arnemuiden het bezoeken waard is.

Stoomtrein Goes-Borsele is een museumspoorwegbedrijf met een eigen route van tien kilometer langs diverse stations. Het thema van het museum is treinen uit de jaren ’30 van de Nederlandse Spoorwegen. Er zijn zowel goederen- als persoonsvervoer treinen te bewonderen.

De reis van Stoomtrein Goes-Borsele

In de stoomtreinen beleef je een treinreis zoals deze begin vorige eeuw plaatsvond. Vanuit de houten banken van de derde klasse of op het luxe pluche van de eerste en tweede klasse, zie je het landschap voorbijglijden. Op het eindpunt kun je de vernieuwde horeca bezoeken, een ritje maken met de minitrein en het uitzicht over de machtige Westerschelde bewonderen.

Voor meer informatie over het verhaal van Stoomtrein Goes-Borsele bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea in Zeeland vind je op deze pagina

Stoomtrein Goes-Borsele

Kinderen€12.50
Volwassen (3e klasse)€14.00