De collectie van Museum Vosbergen

De werking van een instrument is minstens zo interessant als het geluid ervan. Dat vindt oprichter van Museum Vosbergen Dick Verel althans. Verel is van oorsprong natuurkundige, daarom wordt relatief veel aandacht besteed aan hoe de instrumenten werken. In de documentaire De collectie van Museum Vosbergen legt hij alvast uit hoe lucht werkt, waarmee bijvoorbeeld in blaasinstrumenten klanken worden geproduceerd.

De collectie van Museum Vosbergen

Verel heeft de gehele collectie zelf bij elkaar gespaard en tevens een groot deel van de instrumenten eigenhandig gerestaureerd. Vanuit een historisch perspectief wordt de ontwikkeling van diverse instrumenten uitgelegd. De muziekinstrumenten komen uit alle windstreken van de wereld. Bekijk de documentaire en laat je verrassen door de bijzondere instrumenten van het Museum Vosbergen.

Museum Vosbergen

Dinsdag Gesloten