Futurisme in het Kröller-Müller Museum

In de korte documentaire Futurisme in het Kröller-Müller Museum zie je de hoogtepunten van de futuristische deelcollectie van het Kröller-Müller Museum in een vogelvlucht. Weet je nog niet zeker of je het Kröller-Müller Museum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Wil je gewoon meer leren over het futurisme? Ook dan is de korte documentaire over het Kröller-Müller Museum het kijken waard.

Futurisme in het Kröller-Müller Museum

Het Kröller-Müller Museum is een paradijs voor kunstliefhebbers. In het museum hangen topstukken van moderne meesters als Monet, Picasso en Mondriaan.Ook is het museum een van de weinige musea met een collectie futuristische kunst. Futurisme staat voor jong, modern en dynamisch. Kunstenaars als Giacomo Balla en Gino Severini ontketenden met hun radicaliteit door heel Europa debatten in de kunstwereld. Waarom hun opvattingen voor zoveel commotie zorgden leer je in deze korte documentaire.

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website van het museum. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van het Kröller-Müller Museum treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

In het kort | Giacomo Balla

Kröller-Müller Museum