De collectie van het Zeeuws Museum

In de korte documentaire De collectie van het Zeeuws Museum neemt het museum je in een vogelvlucht mee door hun collectie. Leer meer over de Zeeuwen als wereldreizigers of het Zeeuwse licht en kom erachter of het Zeeuws Museum het bezoeken waard is.

In de abdij van Middelburg vind je het Zeeuws Museum, een bron van inspiratie voor liefhebbers van verschillende stromingen binnen de kunstwereld. Hier weet men als geen ander het heden en het verleden aan elkaar te koppelen door geschiedkundige voorwerpen en schilderijen te verbinden aan hedendaagse kunst.

Het verhaal achter de collectie van het Zeeuws Museum

Deze combinatie is misschien wel het best terug te zien in de wonderkamers. Een moderne variant van de rariteitenkabinetten zoals we ze van oudsher kennen; groots opgezette ruimtes met daarin voorwerpen die afkomstig zijn van over de hele wereld. Dat de Zeeuwen wereldreizigers waren is te merken aan de grote verzameling porselein, beelden en andere objecten vanuit alle windstreken. De kisten bij de expositie zijn gemaakt door Pepijn van Nieuwendijk. De schilderingen die hierop te zien zijn, zijn geïnspireerd op mythologische verhalen en wekken verwondering en inspiratie op.

Voor meer informatie over het verhaal van het Zeeuws Museum bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea in Zeeland vind je op deze pagina

De collectie van het Zeeuws Museum

Zeeuws Museum