De collectie van het Volendams Museum

In de korte documentaire De collectie van het Volendams Museum zie je de hoogtepunten van het Volendams Museum in een notendop. Weet je nog niet zeker of je dit museum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Zin om tijdens de volgende kringverjaardag met leuke weetjes te strooien? Ook dan is de korte documentaire over het Volendams Museum uitermate geschikt.

Het verhaal achter de collectie van het Volendams Museum

Het Volendams Museum probeert antwoord te geven op de vraag waarom het Noord-Hollandse vissersdorp gerekend mag worden tot een van de bekendste plaatsen van Nederland. Hoe elf miljoen sigarenbandjes een bezienswaardigheid werden, hoe vissers hun vangst vers hielden op een boot en het verschil tussen een boezel en een hul , leer je in deze korte documentaire.

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website. Wil je blijven leren over musea in de omgeving van Volendam? Wij namen eerder een kijkje voor je bij het Westfries Museum in Hoorn.

Promo | het Volendams Museum

De collectie van het Volendams Museum

Volendams Museum

Maandag10:0017:00

Volwassenen (18-65 jaar)€6.00
Senior (65+ jaar)€5.00
Studenten€5.00
Jongeren (12 t/m 17 jaar)€5.00
Kinderen (6 tot 12 jaar)€2.00

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief

ontvang het laatste nieuws, tips en aanbiedingen
van MuseumTV.nl
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en het privacybeleid.