De collectie van het Nederlands Fotomuseum

In de korte documentaire De collectie van het Nederlands Fotomuseum zie je de hoogtepunten van ons bezoek aan het Nederlands Fotomuseum in 2017. De conservatoren van het museum nemen je mee door de enorme fotocollectie van het museum. Weet je nog niet zeker of je het museum wil bezoeken?  Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video.

Het verhaal achter de collectie van het Nederlands Fotomuseum

Jaarlijks heeft het museum ongeveer tien tentoonstellingen. Deze tentoonstellingen zijn van buitenlandse en Nederlandse fotografen. Henri Cartier-Bresson, Nan Goldin en Lewis Hine, zijn enkele namen die al een plek kregen in tentoonstellingen van het museum. Naast deze gevestigde namen krijgt ook jong fotografietalent een podium in het museum.

Voor meer informatie over het museum bezoek je de website. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van het Nederlands Fotomuseum treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

Promo | het Nederlands Fotomuseum

De collectie van het Nederlands Fotomuseum

Nederlands Fotomuseum