Het gedachtegoed van Cobra

In de korte documentaire Het gedachtegoed van Cobra neemt het Cobra Museum je in een vogelvlucht mee door hun collectie. Leer meer over de begindagen van de kunstenaarsbeweging Cobra of de markante hoofdrolspelers uit die tijd en kom erachter of het Cobra Museum het bezoeken waard is.

Cobra veroorzaakte in Nederland in 1948 een revolutie; een doorbraak in de moderne kunst die tot op de dag van vandaag doorwerkt in kunstopvattingen en kunstuitingen. De leden van Cobra verlangden naar een nieuwe, vrije kunst. Het Cobra Museum bewaart een grote collectie kunst van deze beweging.

Het gedachtegoed van Cobra

Het Cobra Museum voor Moderne Kunst Amstelveen maakt het erfgoed van de internationale Cobra-beweging zichtbaar. Ook houdt het museum het gedachtegoed van de kunstenaars van de beweging levend. Het museum toont zijn collectie steeds in vernieuwde opstellingen om daarmee de breedte van de internationale CoBrA-beweging te benadrukken. Ook geeft het museum hiermee aandacht aan de dynamiek tussen de verschillende groepsleden. In de collectiepresentatie is er bijzondere aandacht voor de samenwerking tussen dichters en schilders van de beweging. De relatie tussen tekst en beeld speelde vanaf de oprichting van Cobra een belangrijke rol.

Voor meer informatie over het Cobra Museum bezoek je de website van het museum. Een overzicht van andere musea in Nederland vind je op deze pagina

Cobra Museum voor Moderne Kunst

CJP | Student€9.50