De collectie van het Amsterdam Museum

Het stadsmuseum van Amsterdam vertelt de verhalen van het verleden van Amsterdam tot de Amsterdammers van nu. Wil je onze hoofdstad goed leren kennen? Bezoek dan de tentoonstelling Amsterdam DNA. De geschiedenis en de actualiteit komen samen in het Amsterdam Museum. Naast de vaste collectie is er in het museum een aantal wisseltentoonstellingen te vinden.

Online tentoonstelling

Toen de musea dicht moesten, is het team van het Amsterdam Museum op zoek gegaan naar een alternatief voor het museumbezoek. Hier kwam een online tentoonstelling uit voort. Hoe houdt Amsterdam zich staande tijdens de coronacrisis? Deze expositie is te bekijken op de website en op de binnenplaats van het museum.

Refresh Amsterdam

In onze hoofdstad wonen ontzettend veel mensen met verschillende etniciteiten. In de expositie Refresh Amsterdam laten 25 kunstenaars zien op welke manieren Amsterdam allemaal verbonden is met andere plekken op de wereld.

Deze mini documentaire is gemaakt in samenwerking met KLM.

Mini-docu

Amsterdam Museum