De collectie van het Natuurhistorisch Museum Maastricht

In de korte documentaire De collectie van het Natuurhistorisch Museum Maastricht zie je de hoogtepunten van Natuurhistorisch Museum Maastricht in de Limburgse hoofdstad. Weet je nog niet zeker of je het museum wil bezoeken? Laat je dan overtuigen door de bovenstaande video. Wil je meer leren over welke dinosauriërs er vroeger door Nederland liepen? Ook dan is de korte documentaire over dit museum het kijken waard.

Het verhaal achter de collectie van het Natuurhistorisch Museum Maastricht

Het museum heeft meer dan een half miljoen voorwerpen in de collectie. Hiervan zijn ruim 11.000 verschillende soorten planten en dieren te bekijken waarvan 1000 bestaan uit type-exemplaren. Al dit materiaal is opgedeeld in verschillende perioden die in totaal meer dan vierhonderd miljoen jaar beslaan. Ook zijn er tijdelijke tentoonstellingen die elke aantal maanden wisselen.

Voor meer informatie over het museum bezoek je deze website. Ben je benieuwd naar welke andere musea je in de omgeving van Maastricht treft? Ga dan naar dit handige museumoverzicht

De collectie van Natuurhistorisch Museum Maastricht

Natuurhistorisch Museum Maastricht