MuseumTV en ANWB vinden antwoord in samenwerking
Beide partijen zijn onder andere gericht op consumenten die zich (online) oriënteren voor een leuk en leerzaam dagje uit. Het Land van ANWB heeft een breed en gevarieerd aanbod met tips en inspiratie, waaronder ook diverse musea, vaak gekoppeld aan interessante ledenvoordeelaanbiedingen. MuseumTV is een nieuw on-demand platform. Een soort ‘museumladder’ in videovorm, waar hoge kwaliteit films over tentoonstellingen en musea te zien zijn. Van korte promotionele video’s, tot mini-documentaires en art-bites voor meer verdieping. Voldoende overeenkomsten voor een constructieve samenwerking.
Marieke en haar filmcrew in de Hermitage
Video inspireert en verleid
Verleiding heeft alles te maken met de juiste mensen bereiken en deze kunnen inspireren. “Video tegenwoordig spreekt vaak veel meer tot de verbeelding dan een foto of tekst. Door de promotionele video’s van MuseumTV op de website van het Land van ANWB te plaatsen, kunnen we de leden inspireren om een tentoonstelling of museum te bezoeken”, aldus Marieke van der Donk, oprichter van MuseumTV. Daarmee kunnen we zowel de musea als MuseumTV onder de aandacht brengen van een groter publiek.
Meer bereik en bezoek voor musea
Dat musea het vandaag de dag moeilijk hebben, is algemeen bekend. Het lijkt erop dat velen dreigen te bezwijken onder de gevolgen van de subsidiestop en het geld uit het bedrijfsleven blijft grotendeels achterwege. Het zijn vooral de kleinere musea die een kwetsbare financiële positie hebben. Met een gevarieerd aanbod zorgen we ervoor dat zo veel mogelijk mensen in contact met kunst en cultuur komen. Gezamenlijk creëren we zo veel meer bereik, bezoek en loyaliteit voor deze musea. En verleiden we op een creatieve manier onze bezoekers en leden voor een inspirerend dagje uit. ” aldus Marieke.